2011-06-22
10:52:53

Tello 21/6
Småhoppade lite borta i "grannstallets" paddock. Gud sicken ponny jag har!
Galoppen var helt underbar. Kunde reglera den hur mycket som helst utan att han stretade imot, han verkade verkligen trivas med det. Det var en riktigt härlig känsla kan jag säga då han alltid annars typ brukar bryta av eller liknande..
Men igår så lyssnade han exat precis hela tiden på mig!

Red på detta sättet:



svarta sträck= bommar på marken
rött sträck = räcke (70-80 cm)


Red först en del mellan bommarna på marken. Kortade och längde galoppen väldigt mycket, så att han skulle bli uppmärksam på mig. Gjorde detta i båda varven några gånger.
Sen efter det så kom jag på räcket några gånger, vilket gick galant.
Mitt "avståndsseende" har blivit mycket bättre!

Sen så la jag även till bommarna på marken igen. Galopperade över dom, kom på räcket osv.. La även till litevolter här och var.
Och gud vad han lyssnade på mig, asså galoppen var helt underbar!

Sen i detta så var det självklart, trav, skritt osv..:)




Kommentarer:
#1: Natalie

kul att det gick bra, den ridövningen ska jag nog testa :) kram

2011-06-22 @ 11:09:35

Jag ALDRIG varit på Anna läger tidigare. Men min kompis har praoat där och hon sa att hon bodde i typ en "lägenhet" eller något. Asså jag har noll koll. Antingen de eller stugor typ. Hehe <3

Vi har en Boj transport med sadelkammare och garderob. Så vi har hö + övrig mat och min och Challes utrustning där i transporten. Har man sadelskåp så funkar ju det också. Men det är ju smart att lämna kvar transporten där sitt HÖ kan vara där :)



Jag tror absolut att man rider två gånger i veckan. Jo det gör man nog :)



KRAM <3

2011-06-22 @ 11:50:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: