2011-06-18
19:09:06

Tello 18/6

Tello har stått i två dagar nu. Dels för att jag inte hunnit och att jag inte orkat..
Men lite vila skadar inte!
Problemet var bara att lämna en ponny att stå i två dagar i en gräshage gör honom inte smalare precis, haha!    En himla tunna till ponny jag har nu..


Men tillbaka till passet.
Red ett kort dressyrpass i dressyrsadeln idag, har inte kunnat göra det på ett tag för den har varit iväg och blivit omstoppad. Gick fin fint! Tello skötte sig osv.. lite pigg då och då, men det har jag förståelse för!

Eftersom att det gick så bra i traven och skritten så struntade jag i galoppen. Bara för att när Tello är pigg och jag ska galoppera så blir han 10 gånger så pigg efter galoppen och då skulle vi bara börjat bråka!
Så jag struntade i det.



Kommentar:

När Challe är riktigt fin i skritten och traven skiter jag i galoppen också. Dels för att han blir hundra gånger värre efter galoppen då vi tränar den nu men också för att jag vill avsluta när det går som bäst :D

2011-06-18 @ 21:59:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: