2011-06-30
21:17:15

Söndagen 26/6 Uteritt
Red ut med Lisa och Elsa de gick jätte bra och hon gick fram och var lite överdrivet taggad, men de var roligt tills hon gjorde ett sånt stort luftsprång så jag tappade stigbyglarna och var nära på att åka av, men som TUR var kom de en bil och elsa som var framför mig fick stopp och då fick jag oxå stopp. In med fötterna i BÅDA stigbyglarna och red glatt för bi bilen som stod och vänta! :) Vi red vidare och allt gick bra studsade lite men de var bara roligt!
Men när vi vände för att rida hem så tog vi de lugnt!! När vi skulle över bron i Nääs Alé'n så vägrar hon att gå över så då får hon en smisk med spöt och går snällt över och får MYCKET beröömmm!
Men när vi kommit över och in på en sandstig så vägrar hon att gå igen så då driver jag till och hon stegrar sig, när hon landra driver jag lite igen och då ställer hon sig så högt att mina fötter åker ihop bakom saden hon stog rätt upp enligt elsa och lisa, och de kändes verkligen så oxå. SÅ läskigt var de. Men resten av vägen går bra men när jag kommer upp på stallplanen för att gå till PD för att vinna över henne så börjar hon stegra IGEN, men tillslut får jag in henne i PD och då gick de super bra! Så då nöjde jag mig där!! :)


Hade en SUPER kul natt med Elsa och Lisa oxå :DD


Jenniifer

Kommentar:
#1: emelie

är de din häst? och smart att köpa en sån häst till dig.

2011-06-30 @ 22:02:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: