2011-06-19
21:15:12

Kwanza historian
Saknar dig sjukt mycket! Allt vi gick igenom...

försöka ta berättelsen i bilder och text!

Så söt och scharmig samma dag eller dagen efter som hon kom <3


När jag provred henne! Och jag fastna för henne så Sjukt mycket, jag älskade henne redan när hon kom!!!! <3


De började med att hon var skadad HELA tiden var de inte de ena var de de andra, Först en stor svulnad på ena bakbenet, hon stod i kanske 2 veckor sedan en seg igång sättning, När vi hade satt igång dig och hon skulle ut i en en vanlig hage, så fick hon 2 jack i ena benet och 1 i andra benet, 2 av såren var så ljupa så att dom gick in till ben, Och då såg hon ut såhär på benen i EVIGHETER. Seg igång sättning där oxå, Detta tog HELA sommaren. Vi var på Ale djurklinik stup i kvarten!!


Promenader. Promenader. Promenader!!


Hon fick nya hag kompisar och allt fungerade toppen!!


Vi kom igång ordentligt och allt fungerade super, Vi tränade och tränade, lärde känna varrandra!


Jag fick för mig att jag ville prova kvala till gp. Första tävlingen LB lixom. Haha Vägrade ju ut mig på 4 hindret i båda klasserna, Men ändå att jag kom så långt!
Men vi beslutade oss för att träna mera och tävla till våren istället så vi fick träna ca 3-4-5 månader till innan vi skulle ut och tävla


Jag tränade och tränade ännu mer för att vi skulle bli ETT. Hoppade mycket CR men både goda och dåliga resultat, En Cr var hon helt konstig, hon stannade MELLAN hinder och stegrade och stannade på hinder och höll på. Hon var sig inte lik, jag grät och grät!! Jag ville inte ha henne mer jag ville ha hen häst som gjorde de jag ville, Hon bara streta emot ett tag! INGET gick som jag ville. Jag åkte av när hon stannade på hinder hemma när jag hoppade!!
Men jag kämpade vidare även om jag inte ville!!


Vi busade och hade kul ett tag över vintern istället, Busade runt och hade de kul i snön!! Allt var bara bäst


Efter den snööiga vintern, så Åkte vi iväg och hoppade en del cr och de gick jätte bra!! Hon var som en dröm ponny!! <3


Första tävlingen gav resultat efter höstens/vintens hårda träning och de roliga vi haft i snön!
Detta var bara början!,
Gota cupen gick SJUKT bra, 
Grästorp: 5 i förklassen, 12 fel i lag omhoppningen, Laget 6
Alingsås: 4 i förklassen, 6 i lag klassen och laget 4
Nygård: 4 fel i förklassen, 4 i lagklassen, laget 5, Och 4 i hela Gota cupen

Allt rullade på bra tills gråbo
Hon stod emot, och hon stannade flera Meter innan hindrena och var så J*vla seg så de var sjukt!!
(Sandra var där, och såg allt så på träningen veckan efter fick hon bannemej kämpa!!) Jag tränade för Sandra mera nu!
Och allt flöt på bra, Tävlingar och så :)

Lerums Mästerskapet var den sommaren man tävlade i lag och själv, Och de kunde verkligen inte gå bättre,
Dressyren första dagen, Vann jag även om jag red fel! Laget kom 2:a
Andra dagen, förklassen hoppning: Kom 2:a
Lag hoppningen(Och själv), Kom jag 2:a, liite störande att komma 2:a men så liten marginal 10 hundradelar eller ngt
Laget blev inte placerat tror jag!

Jag skulle kommit 1:a i hela LM, men de belv lite kaos och så, Men jag kom 2:a och är så sjukt nöjd med den helgen
Laget kom 3 i hela LM oxå :)

Blev med i dressyr laget som Ägde FETT :D
Drebut dressyren i Mark rider jag LC:2 och vinner den på 68,84% (Fick lite minus för att hon snubbla i ökningen, Annars hade jag fått ännu mer, SÅ lycklig var jag!!!)
Laget kom 2:a hade någon fått 0.11% bättre hade vi vunnit. Hehe små missar ;P

Första dressyr omg, var jag INTE med för jag tror jag tävla hoppning då.
Men då kom laget oxå 2:a
sista Omg kom vi 3, och kom 2 i hela Div3 dressyren :))
http://www.youtube.com/watch?v=w-zhQCIKoI4
Bestämde mig för att testa GP-ponnyn nu när jag var med upptränad, 
Och de gick galant ingen bra runda men nöjd ändå, fick kankse inte super poäng 52 -4,  54 hade den som kom 10 och 9 så :):)
Men super nöjd!! :))


Detta var den näst sist träningen på henne, och den träningen går inte beskriva med ord!!
Jag lärde mig att lita på henne, Den oxern låg på 90 och vi skulle komma i snabb galopp och inte bromsa, men jag fegade ur lite och du kom nära, men vi tog de igen och vi bara sväva över!!<3

Alla små roliga minnen vi hade... som när vi hade varit i billdal, allt hade varit piss, så vi strök oss från andra klassen och åkte hem och hoppade CR, Jag hade knoppar, vita ridbyxor.. Och de gick inget vidare, Haha så pinsamt var de xD

Men ALLT tog slut den 31 januari 2011!!

Kommer ALDRIG glömma den dagen!! ALDRIG

Så jävla mycket jag har gråtit för denna ponnyn, Ibland har de Absolut inte varit en dans på rosor, Men jag är så glad att de har varit hon jag jag!!! <3
TACK Mørkbak's Kwanza, Du lärde mig MYCKET igenom 1,5 år <33
De är med tårar i ögonen jag skriver detta, Men ändå ett leende på läpparna, Att JAG har gjort så mycket med dig, då var så Ja vet inte vad jag ska säga, BLÄÄ ibörjan,  och sen efter 1,5 ponny vard 1000 guldklimpar :'''')

Hoppas ni uppskattade de jag skerev och så för de tog enstund  ;))


Jenniifer

Kommentarer:
#1: natalie.

Ni är finast! :) <3

2011-06-19 @ 22:36:46
#2: carolina viden

FINT skrivit Jenni!

förstår att du saknar henne ni va så fina i höstas :/

hoppas du hittar något nytt att rida på :)

/Carolina

2011-06-19 @ 22:36:59
#3: Natalie

du gjorde henne verkligen fin och vilket arbete du gjorde med henne :) förstår att det var jobbigt att lämna hennne men ibland måste man gå vidare.. =)

2011-06-20 @ 00:14:04

ni var så finaaaa!

2011-06-20 @ 01:08:09
#5: Anonym

vad hände med henne efter?

förlåt om jag frågar, men jag är ny här på eran blogg.. :)

2011-06-20 @ 16:17:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: