2011-06-20
17:24:58

Ja, vart vill jag komma?

Inom ridningen finns det väldigt många mål som man kan/vill uppnå. Man kan vilja nå SM i dressyr, hoppning, fälttävlan, voltige osv.. Finns väldigt mycket som sagt.
Men vad jag och Tello riktar oss mot är framförallt hoppningen.

Mitt allra största mål just nu är att få flera säkra nollor i LB för att sedan gå upp till LA igen! För er som inte vet så har jag trappat ner ett steg från LB/LA till LC/LB. Endast för att jag inte känner mig säker på varken höjden eller Tello än. Kan inte hjälpa honom med det stödet han behöver på den höjden än, därav steget ner.
Mina framtidadrömmars mål och självklart Ponny SM. Tänk att få rida på en sån bana, alla hinder, publik osv.. Det hade vart riktigt häftigt.

Men, vet vet? Kanske inte jag och Tello är dom rätta för det. Kanske vi stannar på LB och LA höjd tills jag säljer honom. Visst, kanske lite trist att tänka så.. Men det är faktiskt inte alla som når sin största dröm!




Men Tello är en ponny som vill väldigt mycket! Oftast när han stannar så vill han hoppa hindret stillastående eller om han nu stannar och jag kickar till eller driver på iallafall så hoppar han.

Jag tror inte att Tello är en ponny som vill stanna egentligen. Men på grund av hans feghet så kommer dom små retstoppen in i mellanåt.

Jag kan berätta om den tävlingen där vi vägrade ut ossi båda klaserna. Det var i Billdal och han hade aldrig stannat på tävling innan det. Men redan iförsta klassen så var han helkonstig, lyssnade inte alls och vi fick två stopp på samma hinder..

Sen i andra klassen så är han mycket finare, inte helt övertygande men fin. Hoppade bra fram till 5:an. Det hindret stog mittimot en spegel på ridhusväggen en bit bort. Mennär vi red imot hindret så tror jag att Tello måste ha sett sg själv springa mot sig sig själv eller något liknade för det tog tvär stopp och han vände direkt.

Och det såg ut såhär:



A, ni ser själva i spegeln?
Men att jag satt kvar och kom upp igen, vet jag inte hur det gick till;)










Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: