2011-06-27
08:00:00

Gäst-bloggare :D

Jennifer bad mig att gästblogga här nu när hon är på träningsläger, so this is my life.

 

Jag heter Julia Erlach och jag bor i Ingared, där även Jennifer bor för er som inte visste det.

Jag går på Gustav Adolf skolan där Jennifer och Allis också går fast ingen av oss går i samma klass, lite kul ändå.

Min kära lilla familj består av mamma, pappa, en lillebror och två feta katter, eller ah en tjock och en smal.

Sen den viktigaste familjemedlemmen är ju såklart min älskade D-ponny Elin´s Nino.

 

Jag började rida när jag var 6år kanske på Alingsås Ryttarsällskap, där red jag en gång i veckan i många år tills jag äntligen fick hyra

en ridskoleponny vid namn Herkules i 4 veckor på sommarlovet.

Sen hösten 2008 så började jag hjälpa till med C-ponnyn Timmy (Fires Tim), en ponny som många känner till. Med Timmy så lärde jag mig sjukt mkt, jag fick vara med i hoppgruppen på onsdagar och jag som ryttare växte ngt enormt. Sen efter många turer och ett halvår senare så slutade jag rida Timmy. Mamma och jag funderade länge på om vi skulle skaffa foderponny, men det slutad med att vi bestämde oss för att skaffa egen ponny istället.

 

Vi började leta, och leta, och leta. Vi åkte och provred en massa olika ponnys tills jag hade bestämt mig för en 17 år D-ponny som hade gått MSV B hoppning. Toppen tänkte jag! En läromästare.. Hhmm.. Mamma letade vidare och hittade D-ponny stot Chancy, eller Chancy Rose som hon egentligen heter. Vi åkte och provred henne och det var ett sådant ögonblick då det var kärlek vid första ögonkastet. Så vi köpte henne och kallade henne för Rosie då Rosa som dom kallade henne på det förra stället lät som en ko, heheh.

 

Rosie är en fantastisk ponny som älskar att busa. Jag och Rosie gjorde allt som man ska göra när man har ponny, vi badade, hoppade barbacka (slutade med att jag ramlade av men men), tävlade i både hoppning och dressyr. Jag älskade Rosie mer än något här på jorden men alla sagor har ett slut och jag och Rosie kom nog aldrig riktigt överens , så vi bestämde oss för att sälja henne. Man ska inte ha kvar en ponny som man inte trivs med så det var det bästa beslutet för både mig och henne.

 

I Mars 2011 så hade vi fortfarande inte fått sålt Rosie, hon hade varit till salu i 10 månader så vi bestämde oss för att göra ett s.k byte med en hästhandlare, han köper Rosie av oss och vi köper en ny ponny av honom och betalar mellanskillnaden. Han skickade en länk på en ponny från Holland, jag tänkte nej inte en seg ponny som ponnyn på filmen såg ut vara så vi visade filmen för Sandra (Björneland), superfin tyckte hon att den såg ut så vi sa till hästhandlaren att vi ville ta hem den.

Så dagen innan min födelsedag, de 20/3 så åkte vi upp till Skara med Rosie i transporten till hästhandlaren.

Där stod han, den gula lilla smala übersöta ponnyn i en box. - Här är han, världens snällaste, sa hästhandlaren. Den tyska beridaren som jobbade där tog ut han och sadlade och det var bara att hoppa upp. Ännu en gång så var det kärlek vid första ögonkastet. Han skulle bli min! Den gula lilla ponnyn var Elin´s Nino. Han blev min födelsdagspresent, kunde inte ha fått en bättre!!!

 

Så nu har jag haft Nino i 3 underbara månader, jag älskar honom mer och mer för varje dag. Vi tävlar just nu regional 1m klasser, med placering. Nino är bäst helt enkelt!

Vi ska ta och debutera 110 när det känns okej med allt så det blir nog snart. Som tur var är Nino allt annat än seg, han är pigg och glad och älskar att jobba, han är lite som Nicke Nyfiken hihi

 

Tack så mycket för att jag fick blogga här, så nu vet ni lite om mig.

 

Puss

Julia

 

 




TACK JULIA FÖR ATT DU VILLE BLOGGA HÄR :D  //Jennifer

Kommentar:
#1: Carro

Hej!

Jag vet inte om Julia har en blogg, men denna kommentaren är till henne så skicka den gärna till henne!



Jag skulle kunna tro är du snackar om min polle. Hon heter Chancy och är Rödskimmel.



Eller hon är inte min men vi lånar henne av ägaren..

Hon har nog åkt runt endel, först stod hon ju på ridskola(därifrån ni köpte henne?) sen hos dig, och sen hos hästhandlare och sen hos några andra "hästhandlare" och nu hos mig.



Det va inte det jag ville säga, så här kommer det jag ville säga.



Först vill jag säga att hon heter ju faktiskt bara Chancy, inte Rose. ^^

Vet du varför ridskolan sålde henne?

Hur länge hade du henne?

Hon är ju till salu, jag rider till henne för försäljning åt odensbackens ridcenter. Och är hur nyfiken som helst på hennes bakgrund.



Kolla gärna in min blogg om det är rätt ponny;)

Om du vill så kontakta mig gärna på min mail :)

[email protected] :D

2011-06-27 @ 19:24:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: