2011-04-01
21:52:38

svar på frågestund - Allis
Ebba

Hej bra blogg ni har.
tack!

Själv brukar jag inte följa den men här kommer några frågor.

Betalar ni alla era häst saker själva?.
nej, oftast inte. Bara extra saker typ eller nåt inte "nödvändigt"

Vart har du jennifer köpt din sadel?.
-

Hur känd är eran blogg?
vet inte faktiskt. men inte så jätte känd vilket jag tycker är rätt skönt

Hur många besökare har ni om dan.
låg runt 100 innan, men nu runt cirka 70. Vet inte vad det beror på men vi har haft en del dålig update o så

Sen så vet jag att jennifer la ut en länk till en blog på sin bdb,om typ djurplågeri, hur hittade du den?
-

Vilken tävlings nivå tävlar ni båda på just nu eller förut?
Lb/La.( LC nån gång in i mellan åt )

nu blev det väldigt många frågor haha
bara kul :)




Mikaela

Ny läsare av er blogg! (:

Här kommer iaf några frågor till er!

1. Hur ser er drömhäst/-ponny ut
som Tello ;) hihi

2. Vilka/vem är er största bloggförebild, både inom hästbloggarna och övriga bloggare
har ingen direkt förebild. Men om det är någon som jag är en riktig kämpe så är det min bästis Lisa Ågren på ponnyochryttare.blogg.se   Som hon har kämpat med Raggis!
Mycket creed till den tjejen


3. Är ni renodlade hopp/dressyrryttare eller föredrar lite blandad ridning
Favoriten är ju hoppning. Men dressyren är också ganska så kul. Och VIKTIG!

4. Vad gillar ni bäst att skriva om - olika ridutrustninginlägg, åsikter och tankar eller rent av er vardag
När jag har en riktigt blogglust så tycker jag om att lägga ut bilder, dagensridning, typ allmän info vad som har hänt under dagen

5. Hur länge har ni bloggat och har ni haft någon blogg förut
denna blogg startade vi i augusti 2010, alltså 9 månader, innan hade vi en blogg på blogspot.com tsm. Den hade vi bara ett tag innan vi bestämmde oss för att byta till blogg.se
ponnyryttarna.blogspot.com = den gamla bloggen

6. Hur brukar ni oftast börja ert ridpass, beroende på vad ni ska rida
ALLTID med skritt!  i cirka 10 minuter, om jag rider i paddocken så brukar jag skritta ut, skritta i pd är så tråkigt. Sen trav, lösgörande övningar osv..

7. Vilket/vilka är era största favoritmärken inom ridutrustning
Kingsland och John whitaker

8. När det gäller ridutrustning, vilka färgkombinationer tycker ni ser bäst ut
Jag älskar mörkblått! Jag tycker om typ enkla enfärgade schabrak med en snygg passpoal

9. Vad var det som från början fick er att fastna för det här med ridning, tror ni
Min mormor har alltid haft minishettisar, som jag lärde mig rida på. haha! det var nog så jag fick intresset. Sen har jag alltid älskat dessa underbara djur :)

10. Vilka är era förebilder av tävlingsryttare
Roffe, självklart!

11. Har ni någon ideal för "den perfekta exteriören" hos en häst eller spelar personligheten och temperamentet störst roll
En schysst häst tycker jag ska vara pålitlig, trafiksäker, gosig, tycka att det är kul med ridningen och se poitivt på det:) Sen så får den självklart vara snygg i kroppen också och ha ett sött/ädelt huvud ;)

12. Spelar det sk. "ridmodet" och outfits stor roll i er hästvardag vid sidan om själva ridningen
aa, eller asså jag rider inte alltid runt i märkes saker. Men jag tycker att man ska matcha lite iaf. T.ex om man har ett rött schabrak, så tycker inte jag att man ska ha typ rosa lindor.. men självklart påverkar inte det ridningen, men självförtroendet kanske?

13. Har ni övriga tips på lösgörande uppvärmningar och diverse
typ, mycket volter, ställa, flytta undan skänkeln, försöka att hästen går i låg form, eller iaf säker huvudet


14. Vad var det som fick upp ert intresse att blogga?
Vet inte riktigt faktiskt, tyckte att det verkade roligt antar jag. Så jag smsade jennifer och frågade om hon ville göra det med mig

www.theunbroken.blogg.se - nystartad, ta er en kik om ni känner för det! :)
självklart ;)




Emma

1, vad är eat favoritgodis ?
Nougat

2. vad e e ert mål med ridningen ?
SM

3. hur många år e ni
15

4. vilka klasser tävlar ni nu
LB/LA`

5. hadde ni någon ponny innan ni har dom som ni har nu
inte egen, men red, tävla, träna en c ponny åt en yjej som vuxit ur henne

6. hur högt har ni hoppat
som högst med Tello, 140 cm

7. känner ni nellie berntsson
känner inte henne precis, men vi vet vem den andre e, och chattar lite över fb o så. Om vi ses på tävligar så hejar vi på varann

8. vad e favorit maten
Jag älskar bacon, haha  men typ onyttig man är gott ;)

9. vad e favorit drickan
mjölk!

10. varför började ni att blogga
tyckte det verkade kul, så fråga jennifer om hon ville blogga med mig

11. hur mkt e ni i stallet
typ 5-6 dagar i veckan

12. när får era ponnyz mat
titta nedan

13. när får era ponnyz lunch ?
ett två nån gång

14. när får era ponnyz middag ?
När han kommer in, typ runt 6, 7 typ :)

15. när får era ponnyz kvällsmat ?
runt tio

16. hur mkt mat ger ni till era ponnyz till exp morgon, lunch...mm ?
mo - 2½ kg
lu - 2 kg
mi - 2½ kg
kv - 3 kg


17. har ni någon gång skaddar er bland ridningen ?
aldirg riktigt allvarligt. Men har självklart fått skrapsår, blåmärken, typ ont i knäna, ryggen oså. Men som sagt, inget allvarligt :)

oj det var många ;-)
;))




Estrid

1. Hur många läsare har ni?
se ovan

2. Vad är det bästa/sämsta md att blogga?
bästa - kul och få respons av er läsare
sämsta - när man inte får respons, och när man inte har blogglust.

3. Vad hette er första favvo häst?
måste nog vara den första hästen jag satt på. Alltså Goliat. Mormors minishettis, som än går hagen hos mormor med tre andra små tjockis, som håller tello sällskap ;)

4. Vad är det högsta ni hoppat på häst?
typ 90

5. Har någon av er tävlat STOR häst nån gång?
nepp

6. Har ni brytit något pga att ni trillat av/blivit sparkad m.m?
nej ;)

7. Isf vad?
-

8. Vad heter era bästa kompisar?
Elin Elmeljung
Moa Westman
Astrid Ingemansson
Elisabeth Ågren
Julia Erlach

sen har jag vääldigt många andra super polare:D

9. Vilka bloggar läser ni?
ponnyochryttare
ponnysanning
team SL
amandaliljevall
nellieberntsson
norrakullensstall
kissies
thisisthetimeinmylife
elviraochklara
johannagrant
lmochhb

hahaha, det var många, sen finns det säkert nån jag missat


10. Vad är ni gladast över att ni har, tex ridstövlar/ridhjälm/borste/benskydd?
Tello, såklart! haha

11. Hur tänker ni när ni ska göra ett inlägg, vet ni vad ni ska skriva eller skriver ni det somkommer upp i huvet?
Oftast så kommer de upp u huvet, men iblad så är det klart att man planerar vad man ska skriva

12. Håller ni på med någon annan sport än ridning?
Nepp

13. Har ni hållt på med en annan sport än ridning?
Konståkning, dans. Men har hållt på med ridningen samtidigt som dessa andra sporter

14. Hur många timmar spenderar ni i stallet per dag?
3 - 4 timmar

15. Vilka sysslor gör ni i stallet (mockar/intag-utsläpp m.m)?
När jag kommer till stallet så hämtar jag Tello, borstar, fixar osv.. Rider, släpper in honom i boxen eller hagen, åker hem , haha   har inte så mycker syssor i stallet då mormor eller morfar mockar, fixar maten, in och utsläpp, täckesbyten :) sicken service va? ;)

16. HJälper era föäldrar till mycket?
ohja !!  sjukt mycket, till och med pappa är inne i det här med hästeriet, hehe  ne, men han är alltid nästan med på tävligar oså. T.ex om man ska tävla så på morronen när man kommit till stallet och man blir kissignödig eller så och går upp till mormor och kissar, och när man kommer tillbaka så står han och borstar/tar på transportskydd eller liknade, hihi  :D bäst e han

17. Tycker ni det är viktigt med märkesgrejer?
inte viktigt, men roligt och snyggt

18. Vad hette er första ponny?
Clo Portello

19. Spelar ni nåt instrument?
Nej :)

20. Känner ni någon av "storbloggarna" inom hästvärlden? :)

Elisabeth Ågren. en av min bästisar ;D


Ganska ny läsare, men är redan fast vid bloggen! As bra! :D

okej, va kul! tack :D




Tack för alla frågor! hade ju lovat en läkning till den som ställade mest frågor och det var...
Estrid och HÄR hittar ni hennes blogg  :)





Emma ([email protected]) om Frågestund:
1, vad är eat favoritgodis ?
2. vad e e ert mål med ridningen ?
3. hur många år e ni ?
4. vilka klasser tävlar ni nu `?
5. hadde ni någon ponny innan ni har dom som ni har nu ?
6. hur högt har ni hoppat ?
7. känner ni nellie berntsson ?
8. vad e favorit maten ?
9. vad e favorit drickan ?
10. varför började ni att blogga ?
11. hur mkt e ni i stallet ?
12. när får era ponnyz mat ?
13. när får era ponnyz lunch ?
14. när får era ponnyz middag ?
15. när får era ponnyz kvällsmat ?
16. hur mkt mat ger ni till era ponnyz till exp morgon, lunch...mm ?
17. har ni någon gång skaddar er bland ridningen ?

oj det var många ;-)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: