2011-04-11
12:58:37

resultat jönköping
LB - Vi kom lite sent så fick skynda jätte mycket med att anmäla, vetrinärbesiktia( stavining ).. Så hann inte rida fram så länge som han behöver.. sen framhoppningen gick ganska så bra! Men dum som man är så tog jag varken på mig sporrar eller honom martingal.. och utan martingal i hoppning så kan han blir VÄLDIGT stark och köra upp huvudet, vilket han gjorde:/  Och innen på banan så fick jag aldrig upp honom i det tävlingstempot som han behöver för att få ett riktig sug i det, så kändes mest som att han stog imot det mesta! Men felfritt fram till det näst sista hindret där han blev rädd och tänkte stoppa, men fick över honom, typ stillastående.. var en oxer, så han räckte inte över så jag rev det. Sen så var han rädd för sista med, och stoppa.. det var i kombin, men kom över det sen, men det blev 8 fel, tror jag.. :/
LA - Denna gången var vi i tid, och tog på sporrar och martingal! Och ponnyn var en dröm, sjukt fin på framridningen och framhoppningen. Fick en grym galopp på framhoppningen som gjorde att han hoppade som en klocka där! Sen inne på banan så hoppar han som en gud, är inte i ett enda hinder fram till näst sista där det är samma hinder som i LB:n, denna gången stannar han, så kraftigt att han typ lägger sig i oxern..:/ Men lyckades sitta kvar och tar det igen. Kommer då över, men kommer då till sista hindret som också var samma som i LB:n, första in i kombin. Och såklart så nitar han där med.. så utesluten.



Är bara irreterad över LB:n. För i LA:n var han GRYM! Som han HOPPADE fram till 7:an och 8a :) Jag  lovar er att om inte just dom hinderna hade vart där så hade vi gjort våran första LA nolla ! :D

Har film, om ni vill se, dock bara från LA:n?




Kommentarer:
#1: molly,

EN vinnare har dragits nu.. Var det du? ;)

2011-04-11 @ 16:34:25
#2: Emma

FILM!! SNÄLLLA!!!! vill se din underbara ponny=)

2011-04-11 @ 17:51:47
#3: alexandra

Ja

2011-04-26 @ 21:00:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: